Wybór idealnej sukni ślubnej powinien być poprzedzony zapoznaniem się z ofertami wielu producentów i sklepów. Dopiero wtedy, gdy jesteśmy całkowicie pewne, że dany model jest tym idealnym warto zdecydować się na jego kupno. Co można zrobić wtedy, gdy okazuje się, że wcześniej zamówiona suknia nie jest jednak tą perfekcyjną?
Suknia ślubna powinna być kreacją, którą kupujemy bez kompromisów. Powinna być dopasowana do gustu Panny Młodej oraz do jej sylwetki, aby podkreślać jej najważniejsze atuty, a przy tym także zamaskować ewentualne mankamenty.
Dzisiaj salony sukien ślubnych oferują szeroką gamę wyjątkowych kreacji dla każdej kobiety – możemy znaleźć je zarówno stacjonarnie, jak również przez internet.
Zdarza się jednak, że wcześniej wypatrzona i zakupiona suknia jednak nie jest tą, w której przyszła Panna Młoda chciałaby pójść do ołtarza. Zmiana gustu, inny ciekawy model na oku to tylko parę przyczyn, dla których się rozmyślamy. Czy wtedy kupiona wcześniej suknia może być zwrócona do sklepu?
Czy suknię ślubna da się zwrócić?
Chociaż suknia ślubna jest wyjątkową kreacją, to jednak nadal jest towarem, podobnie jak inne towary, które znajdziemy w sklepach. Wobec tego także w stosunku do niej obowiązywać może prawo do zwrotu.
Warto jednak wiedzieć, że wtedy, gdy chcemy suknię zwrócić, musimy spełnić określone wymagania. Zależne są one przede wszystkim od tego, gdzie dokonaliśmy zakupu kreacji, a także od tego, czy była ona dla nas specjalnie dopasowywana.
Kiedy suknię ślubną można zwrócić?
Gdy suknia ślubna została zakupiona w sklepie internetowym, wtedy mamy prawo do jej zwrotu. Analogicznie jak w przypadku innych zakupów przez internet, konsumenci otrzymują wówczas 14 dni na zwrot – termin liczony jest od momentu doręczenia przesyłki do kupującego.
Gdy okaże się, że suknia jednak nie spełnia naszych wymagań, na przykład jej rozmiar jest nieodpowiedni, materiał jest nieprzyjemny w dotyku, suknia nie leży dobrze na sylwetce, możemy ją zwrócić. Przy zwrocie nie musimy podawać przyczyny. W terminie 14 dni należy poinformować sprzedającego o chęci skorzystania ze zwrotu – potem odsyłamy do niego kreację.
Suknia przeznaczona do zwrotu powinna być w takim samym stanie, w jakim ją otrzymaliśmy, czyli bez śladów użytkowania, obcych zapachów, z oryginalnymi metkami.
Jak jednak sprawa wygląda wtedy, gdy suknia została zakupiona w sklepie stacjonarnym? Tuta przepisy nie wymagają już na sprzedającym, aby przyjął on zwrot. Nie oznacza to jednak, że zawsz jest to niemożliwe. Zwrot nie musi być, ale może być przyjęty wtedy, gdy sklep posiada taką właśnie politykę. Alternatywnie możemy spotkać się też z możliwością wymiany sukni na inny model. Zatem przed zakupieniem sukni w stacjonarnym sklepie z modą ślubną sprawdźmy, czy umożliwia on dokonanie zwrotu.
Kiedy sukni ślubnej nie zwrócimy?
Warto także wskazać, że suknia ślubna będzie możliwa do zwrotu tylko wtedy, gdy nie została ona wcześniej zmieniona czy wykonana na życzenie klienta – wtedy nawet w przypadku zakupów on-line tracimy prawo do zwrotu.